چکیده

          در مطالعه از شرکتی خانوادگی در سمت آناتولی استانبول یک نتیجه از مطالعات ادبی مهندسی مجدد، جو سازمانی و سرمایه روانی که تا چه حد و چگونه این تحت تاثیر قرار گرفتن عملکرد آنها به هدف رسیده است. سمت آناتولی استانبول در مقیاس کوچک و متوسط و بزرگ کسب و کارهای خانوادگی را به کار میگیرد تا کارمندانشان پرسشنامه ای با 64 سوال را تکمیل کنند: 310 نظر سنجی در کل اخذ شد. نتایج حاصل از پرسشنامه، در نرم افزار SPSS استفاده شده که نشان دهد آیا پاسخ ها مورد بررسی  تجزیه و تحلیل قابل اطمینان، تحلیل عاملی و تحلیل همبستگی و تحلیل رگرسیون قرار گرفته اند. کار حاصل از این تجزیه و تحلیل، مهندسی مجدد، جو سازمانی و برای شناسایی تأثیر سرمایه روانشناختی بر عملکرد شرکت ساخته شده است. در نتیجه، رابطه معنی داری با جو ملایم بر عملکرد شرکت یافت شده است. به عبارت دیگر، جو سازمانی به عنوان یک عامل قوی در بهبود عملکرد شرکت تعیین شد.

1. مقدمه

         تغییر در مفهوم کلی، یک تغییر و تحول از هر سیستمی، یک فرایند و یا محیط از یک وضعیت خاص به وضعیت دیگری، چه با برنامه ریزی یا بدون برنامه ریزی است (Dinçer, 1992, 8). هنگامی که ان به صورت کلی در نظر گرفته میشود، تغییر نشان دهنده ی موجب شدن چیزی از یک سطح به سطح دیگر است. این نشان دهنده ی همه نوع تغییر  از مکان مردم و اشیا برای آوردن دانش و مهارت های شخصی خود و غیره از وضع موجود خود به موقعیت های متفاوت است. تغییر در تشکیلات همچنین نشان دهنده ی آمدن از موقعیت کنونی به یک وضعیت متفاوت در مسائل مربوط به فعالیت های سازمانی است (Koçel, 2014). در طول فرایند تغییر، هر شرکت راهبردها و تاکتیکهای مختلفی را برای به دست آوردن موفقیت و کسب مزیت رقابتی انتخاب می کند. استفاده از مهندسی مجدد می تواند در بازارهای پویا مفید باشد. اما امروزه استفاده از تنها یک ابزار استراتژی برای برنده شدن کافی نیست. ترکیبی از استراتژی های موثر ممکن است به به عملکرد بالا و نوع پیروزی برای شرکت منجر شود.

          با توجه به Koçel، دلایل داخلی و خارجی، تغییر را تحت تاثیر قرار می دهند. دلایل خارجی، نیروهایی هستند که کسب  کار را به تغییر وادار می کنند. فناوری، رقابت، شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و جمعیتی و ترتیبات ساخته شده توسط دولت با توجه به اقتصاد، محیط زیست طبیعی، دلایل اجتماعی علل خارجی ای هستند که در محیط رقابتی نقش مهمی را ایفا می کنند. دلایل داخلی مربوط به توسعه و رویدادهای کسب و کار در داخل خود هستند. پرداختن به آنها به عنوان یک مشکل در داخل کسب و کار، دلیل تغییرات داخلی کسب و کار است. عواملی که دلایل داخلی را تشکیل می دهند شامل مسائلی هستند که به حتمال زیاد در هر بخش دیده می شوند مانند ناکارآمدی، مشکلات مالی، اشتباهات در شیوه های مدیریت، تعویض تکنیک های انجام کسب و کار و توسعه ی کسب و کار و مشکلات شخصی (Koçel, 2014).  متغیرهای بسیاری مانند جامعه، اقتصاد، سیاست، جمعیت شناسی، منابع طبیعی و محیط زیست، علم و فناوری، جهانی شدن، دولت های ملی و بین المللی و درگیری های آینده تاثیراتی دارند که می توانند همراه با تغییر عوامل موفقیت محافظت شوند. متغیرها در تعامل با یکدیگر هستند (Arıkboğa، 2003، 34) تغییر نیاز به تعداد زیادی ایده / اطلاعات، طرح به خوبی برنامه ریزی شده، رویکرد فکری و رهبری قوی دارد. توانایی سود بردن از تغییر، یک اثر طبیعی فرآیند است. فرآیندهای کسب و کار بر سه عاملی اصلی متکی هستند. این عوامل از ورودی ها، فرایندها، و خروجی تشکیل شده است. مهندسی مجدد در کسب و کار عمدتا بر بخش فرآیند متکی است. (Zigiaris، 2000) 

این مقاله در نشریه الزویر منتشر شده و ترجمه آن با عنوان اثرات مهندسی مجدد در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

The Effects Of Reengineering, Organizational Climate And Psychological Capital On The Firm Performance