چکیده

      این مقاله، جنبه های نطری و عملی اصلی را با در نظر گرفتن آنتن خط استریپ با دوقطبی های بیضوی ارائه می دهد. اصول طراحی آنتن خط استریپ، شکل آنها و ابعاد فیزیکی در اینجا ارائه می شوند. این مقاله، مشخصات خاص آنتن خط استریپ را با دوقطبی های بیضوی ترسیم می نماید. این مشخصات به طور آزمایشی بررسی می شوند.

1. مقدمه

       در همین زمان ها، اهمین فزاینده سیستم های ارتباطی بی سیم و تلاش های فزاینده خدمات IT شخصی (فناوری های اطلاعات) (مثلاً بلوتوث) به طراحی و پیاده سازی ساختارهای میکرواستریپ جدید از مدارهای الکترونیکی مینیاتوری به آرایه های آنتن اختصاص داده شده اند. یک کاربرد مهم، طراحی آنتنهای میکرواستریپ است که نماینده های جذابی برای سیستم های تطبیقی در سیستم های ارتباطی کنونی و آینده هستند. مزایای عمده آنها، وزن سبکه، هزینه کم، نقشه تطبیق کننده با سطح یا صفحه ای، بهره خوب (بهره به دست آمده قابل مقایسه با آنتن های کلاسیک بزرگ است) و قابلیت انسجام با مداربندی پردازشی سیگنال یا الکترونیکی است (wong 1999).

 از طرف دیگر، طراحی مدارهای مایکروویو غیرفعال/فعال نیاز به درک روابط ریاضی (یعنی تئوری) و کاربردها (یعنی شبیه سازی کامپیوتری و اندازه گیری ها) دارد.

روابط ریاضی تنها برای ساختارهای میکرواستریپ ایده آل سازی شده، ساده وجود دارد و می تواند تنها به درک اساس ها کمک نماید.

 این مقاله به توصیف طراحی، معماری و ازمایش آنتن خط استریپ با دوقطبی های بیضوی می پردازد.

ترجمه این مقاله با عنوان  آنتن خط استریپ در سایت ای ترجمه به صورت رایگان قابل دانلود می باشد. جهت دانلود رایگان مقاله فارسی و انگلیسی روی عنوان فارسی (آبی رنگ) کلیک نمایید.
منبع:

STRIPLINE ANTENNA WITH ELLIPTICAL DIPOLES - THEORETICAL AND EXPERIMENTAL CONSIDERATIONS