عنوان فارسی مقاله:

تست تک فازی شیر هوشمندICD
عنوان انگلیسی مقاله:

Autonomous ICD single Phase Testing


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی تست تک فازی شیر هوشمندICD و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

کنترل کننده ی جریان مخزن برای بیشینه کردن تولید هیدروکربن مخزن مفید می باشد. دستگاه های کنترل کننده ی جریان درون ریز (ICD ها) برای ایجاد تعادل بین فشار اختلافی تکمیلی و فشار اختلافی مخزن به کار می رود بنابراین جریان در طول ناحیه ی تولیدی ثابت می ماند. این تولید نفت بیشینه به وسیله ی تاخیر انداختن در جریان ناخواسته ایجاد می شود. متاسفانه زمانی که سیال دارای گرانروی کم به صورت جریان ناخواسته وارد چاه می شود، باعث کاهش تولید از هیدروکربن مطلوب می شود. این مقاله طراحی و عملکرد دستگاه کنترل کننده ی درون ریز هوشمند (AICD) را توضیح می دهد. زمانی هیدروکربن ها از تمامی نواحی تولید می شوند، شیر AICD مانند شیر قبلی ICD عمل می کند، جریان را تعادل می بخشد. اگرچه زمانی که سیال دارای چگالی کم به صورت جریان ناخواسته وارد می شود، AICD آنرا مسدود می کند، عمدتا کم کننده ی جریان سیال نامطلوب از ناحیه ی تولیدی می باشد. این عملکرد خودکار فعال کننده ی چاه برای ادامه دادن به تولید هیدروکربن مطلوب برای مدت طولانی می باشد، و همچنین تولید کلی را بیشینه می کند.

این مقاله تست های آزمایشگاهی که برای ارزیابی عملکرد AICD جدید در شرایطی شبیه میدان نفتی انجام شده اند را توضیح می دهد. نتایج تجربی تست جریان تک فازی به همراه سیال های مدل شده ارائه و بحث شده است.

نتایج تست گیری ثابت کرده است که AICD می تواند جریان از نواحی که سیال نامطلوب تولید می کند را مسدود کند. همچنین نشان می دهد که اگر این چنین تکنولوژی ها مانند AICD به طراحی کامل چاه جدید اضافه شود، تولید کلی هیدروکربن افزایش می یابد، ففراهم کننده ی مزیت قابل توجه برای شرکت های تولیدی و آنهایی که شامل طراحی و مدل کردن تکمیل چاه های جدید می باشند.