عنوان فارسی مقاله: داده کاوی آموزشی و نقش آن در عرصه آموزشی


عنوان انگلیسی مقاله:

Educational Data Mining and its role in Educational Field



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی داده کاوی آموزشی و نقش آن در عرصه آموزشی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

داده کاوی در مورد توضیح گذشته و پیش بینی آینده بوسیله ابزارهای تجزیه و تحلیل داده است. داده کاوی آموزشی یک رشته نوید بخش است که تاثیر حتمی بر عملکرد آکادمیک دانشجویان دارد. هزاران دانشجو هر ساله در کالج ها و دانشگاه ها پذیرش می شوند و در زمان پذیرش است که اطلاعات دانشجویان جمع آوری می شود. به همین ترتیب ، از آنجا که معلمان ( اساتید) به نهادی ملحق می شوند که اطلاعات شخصی و حرفه ای شان را جمع آوری می کند، درک اهمیت داده ها کسب و کار بسیار ضروری است. داده های جمع آوری شده هنگام پذیرش می تواند برای طبقه بندی و پیش بینی رفتار و عملکرد دانشجویان و همچنین عملکرد معلمان مورد استفاده قرار گیرد.

بنابر این ، در این مقاله ، ما نقش داده کاوی را در عرصه آموزشی مورد بررسی قرار دادیم. با استفاده از SDAR ، ما ارزش های موجود ، به عنوان مثال عالی ، خوب ، متوسط ، ضعیف و یا عدم موفقیت (رد) را شناسایی کردیم. ما از الگوریتم خوشه بندی میانگین های K به منظور پیدا کردن بهترین خوشه در مورد مشخصه های مانند حضور و غیاب ، فعالیت کلاسی استفاده کردیم. ما همچنین در مورد رویکرد طبقه بندی مبتنی بر قاعده (RBC) بحث می کنیم ؛ این چکیده مجموعه ای از قوانین است که ارتباط بین نگرش های مجموعه داده ها با لیبل کلاس را نشان می دهد. در این مقاله ، ما عملکرد معلمان را بوسیله تکنیک داده کاوی در دانشگاه و کالج مورد برسی قرار می دهیم.