عنوان فارسی مقاله:

محاسبه قدرت لنز داخل چشمی در کودکان


عنوان انگلیسی مقاله:

Pediatric intraocular lens power calculations



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی محاسبه قدرت لنز داخل چشمی در کودکان و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

هدف بررسی

کارگذاری مناسب لنز داخل چشمی (IOL) در چشم کودک مستلزم اندازه‌گیری دقیق چشم، محاسبه صحیح قدرت لنز داخل چشمی و پیش بینی تغییر عیوب انکساری چشم سودوفاک تا سن بلوغ می‌یاشد. بررسی حاضر بر مطالعات اخیر صورت گرفته روی این موضوعات متمرکز خواهد بود.

یافته‌های اخیر

بیومتری A اسکن با روش غوطه‌وری بیشتر در اندازه‌گیری طول محوری کودکان بکار گرفته شده است. فرمول‌های کنونی محاسبه قدرت لنز داخل چشمی در بزرگسالان بسیار دقیق هستند ولی در کودکان از دقت بسیار کمتری برخوردارند. مطالعات متعدد به تعداد بالای خطای پیش‌بینی به‌ویژه در چشم‌های کوتاه‌تر به همراه تمام فرمول‌های در دسترس IOL اشاره می‌کنند. هدف از انکسار پس از عمل هنوز مورد بحث و مناقشه قرار دارد، با اینهمه ممکن است درجات پایین تصحیح بیش از حد (یعنی، دوربینی) تأثیر نامطلوبی بر حدت بینایی دائمی با اصلاح مناسب نداشته باشد.

چکیده

محاسبات قدرت لنز داخل چشمی در کودکان با خطای پیش بینی قابل ملاحظه‌ای همراه است، از این رو، با اندازه‌گیری‌های دقیق پس از عمل این نوع خطاها را می‌توان کاهش داد. فرمول‌های محاسبه قدرت لنز داخل چشمی در افراد مسن و بیشتر در چشم افراد بزرگسال از بالاترین دقت برخوردار هستند. کوتاه‌ترین چشم‌ها به وسیله تمام فرمول‌های موجود دچار بیشترین خطا در پیش بینی می‌شوند. هر یک از شرایط محیطی و نگران‌های والدین باید در انتخاب یک هدف انکساری پس از عمل مدنظر قرار گیرد.