عنوان فارسی مقاله:

استفاده از زباله های شیشه ای به عنوان فیلر معدنی در مخلوط گرم آسفالت


عنوان انگلیسی مقاله:

Use of glass waste as mineral filler in hot mix asphalt


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی استفاده از زباله های شیشه ای به عنوان فیلر معدنی در مخلوط گرم آسفالت و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

به دلیل افزایش مداوم جمعیت جهان و صنعتی شدن سریع استفاده از منابع در حال افزایش است، در حالی که منابع طبیعی روز به روز در حال از بین رفتن می باشند. استفاده از مواد زائد یا مواد تولید شده در ساخت بزرگراه دارای مزایای زیست محیطی و اقتصادی قابل توجهی است.

در این مطالعه، استفاده از خرده شیشه و زباله بطری شیشه ای به عنوان مواد فیلر معدنی در مخلوط گرم آسفالت به عنوان یک روش جایگزین برای سنگ خردشده سنتی مورد بررسی قرار گرفت. مقدار قیر بهینه با استفاده از روش طرح اختلاط مارشال و با استفاده از شش مقدار قیر مختلف (4.0٪، 4.5٪، 5.0٪، 5.5٪، 6.0٪ و 6.5٪) تعیین شد. با مقدار قیر بهینه، از سه نوع فیلر معدنی مختلف (خرده شیشه، زباله بطری شیشه ای، و گرد و غبار سنگ) و شش نسبت فیلر مختلف (4٪، 5٪، 6٪، 7٪، 8٪ و 9٪) برای تهیه نمونه های مخلوط آسفالت استفاده شد. نمونه ها تحت آزمون مقاومت مارشال قرار گرفتند و نتایج با هم مقایسه شدند. می توان نتیجه گرفت که خرده شیشه و زباله بطری شیشه ای را می توان در مخلوط آسفالت به عنوان یک فیلر مواد معدنی برای جایگزینی گرد و غبار سنگ خرد شده استفاده کرد اگر در استفاده از این ماده عوامل اقتصادی و زیست محیطی به طور مطلوبی باشد.