عنوان فارسی مقاله: آیا چهار شرکت بزرگ حسابرسی، رابطه مهم بین درآمد و حقوق صاحبان سهام را بهبود می بخشند؟
عنوان انگلیسی مقاله:

Do Big 4 audit firms improve the value relevance of earnings and equity?


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی آیا چهار شرکت بزرگ حسابرسی، رابطه مهم بین درآمد و حقوق صاحبان سهام را بهبود می بخشند؟ و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: هدف این مقاله، ارزیابی رابطه ی بین کیفیت حسابرسی و ارتباط ارزشمند و مهم مقادیر حسابداری نمونه، مانند میزان درآمدها و ارزش دفتری سهام می باشد.

طرح/روش اصولی/عملکرد: نویسنده، به بررسی معادلات ارزشی استاندارد پرداخت و این معادلات را با مدل حداقل مربعات ساده اصلاح کرد، و همچنین، از دو روش برای مقایسه ی اختلاف بین روابط ارزشی درآمدها و ارزش دفتری سهامی استفاده نمود که توسط چهار شرکت بزرگ حسابرسی، و چهار شرکت غیر حسابرسی بررسی شده بودند، این مورد با ضریب تعیین کننده ی R2 مشخص شده بود، و براساس تحقیقات پیشین منتشر شده قرار داشت.

یافته ها: در برخی از شواهد و مدارک موجود مشخص شد که، در بازارهای تجاری بزرگ کشور تایوان به طور کلی، میزان درآمدها و ارزش دفتری سهام هایی که توسط این چهار شرکت حسابرسی شده بودند، نسبت به مواردی که با شرکت های غیر حسابداری بررسی گردیده بودند، تغییرات بیشتری را در بازده ی سهام نشان می دادند. نتایج به دست آمده، برای مدل های تجربی مختلف، مقیاس های مربوط به روابط ارزشی، و کنترل عوامل رشد و موارد خطرناک، مهم و اساسی می باشند. در نتیجه، هم درآمد و هم ارزش دفتری محاسبه شده توسط این چهار شرکت بزرگ حسابرسی، معمولا، موارد مهم تری نسبت به مواردی هستند که توسط چهار شرکت غیر حسابرس بررسی شده اند.

موارد اصلی/موارد با ارزش: با فرض اینکه این چهار شرکت بزرگ حسابرسی، اعتبار و اعتماد بیشتری را ارائه می دهند، نتایج کلی به دست آمده معمولا با پیش بینینویسنده مطابقت خواهند داشت که بیان می کند، کیفیت حسابرسی که براساس وسعت شرکتی که این کار را انجام می دهد تعیین می گردد، رابطه ی ارزشی بین میزان درآمدها و ارزش دفتری سهام را بهبود می بخشد.