عنوان فارسی مقاله:

رمزگشایی فرکانس نوسانات کلسیم


عنوان انگلیسی مقاله:

Frequency decoding of calcium oscillations


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی رمزگشایی فرکانس نوسانات کلسیم و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

پیش زمینه

نوسانات کلسیم (+Ca2) سیگنال هایی هستند که در تمامی سلول ها وجود دارند و ابزارهای مؤثری برای انتقال اطلاعات بیولوژیکی بین سلولی ارائه می کنند. غلظت(+Ca2) سیتوزولی پایدار چه به صورت خودبخودی یا به صورت اتصال به لیگاند گیره شروع به نوسان می کنند. الگوی نوسانی ایجاد شده ویژه با تأثیرات جریان پایین بین سلولی شناسایی می شود که فرآیندهای سلولی مختلف را فعال می سازند. این قطع سیگنال می تواند از طریق مدولاسیون فرکانس (Fm) یا مدولاسیون دامه (Am) باشد که بسیار مشابه سیگنال رادیویی می باشد. رمزگشایی سیگنال نوسانی اساساً با آنزیم هایی با چند باقی مانده اتصال به(+Ca2) انجام می گیرد که بطور غالبی می تواند کل فسفریلاسیون آن را تنظیم کند و بنابراین برنامه سلولی را فعال سازد. تاکنون NFAT و NF-KB و CAMKll و MAPK و Calpain گزارش شده که خواص رمزگشایی فراوانی دارند (خواص رمزگشایی فرکانس را دارند)

دامنه و بررسی : اصول کلی و کشفیات کنونی که نوسانات (+FmCa2) رمزگشایی فرکانس را نشان می دهد را بررسی شده اند.

نتایج اصلی :تعداد محدودی از مولکول های رمزگشایی فرکانسی نوسانات (+Ca2) گزارش شده اند. جالب اینکه پاسخی که به فرکانس نوسان (Ca2+) نشان می دهند همپوشی اندکی را نشان می دهد که نقش ویژه آنها در سلول ها را نشانمی دهد.

اهمیت کلی : مدولاسیون فرکانس نوسانات (+Ca2) ابزارهای مؤثری برای متمایز کردن پاسخ های بیولوژیکی در سلول ها هم در سلول های سالم و هم بیمار ارائه می کند. پس شناسایی و مشخص کردن تمام مولکول های رمزگشایی فرکانس ضرورت دارد تا درک کنیم که چگونه سلول ها برنامه های مهم سلولی را کنترل می کنند.