عنوان فارسی مقاله:

ترسیم چشم انداز رشد شناختی در کودکان مبتلا به صرع


عنوان انگلیسی مقاله:

Mapping the landscape of cognitive development in children with epilepsy


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی ترسیم چشم انداز رشد شناختی در کودکان مبتلا به صرع و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: رشد طبیعی دوران کودکی با پیشرفت وابسته به سن توانایی های شناختی، من جمله زبان، حافظه، سرعت روانی حرکتی و کارکردهای اجرایی تعریف می شود. صرع اغلب با وقفه کلی رشد شناختی ارتباط دارد، اما هنوز چگونگی تاثیرگذاری صرع بر سازماندهی کلی حوزه های شناختی همپوشان مشخص نیست. هدف مطالعه حاضر، ارزیابی چگونگی اثرگذاری صرع دوران کودکی بر روابط متقابل رشدی بین حوزه های شناختی بود.

روشها: در اینجا وظیفه روانشناسی عصب شناختی را در 127 کودک مبتلا به شروع صرع جدید و 80 کودک در حال رشد مورد سنجش قرار دادیم که از لحاظ سن، جنسیت، و وضعیت اجتماعی دموگرافیکی باهم مطابقت داشتند.

از ماتریس همبستگی متقابل بین عملکرد در میان آزمون های شناختی متعدد برای سنجش روابط متقابل بین ابعاد شناختی هر گروه استفاده گردید ( بیماران و کنترل). شبکه وزندار متشکل از حوزه های شناختی به عنوان گره ها و همبستگی حوزه جفتی به عنوان لینک ها، با استفاده از تحلیل های نظریه گراف با تمرکز بر ساختار شبکه کلی، هاب های شبکه و ساختار جامعه سنجیده شد.

نتایج- کودکانی با رشد طبیعی شبکه شناختی با ماژول های درست تعریف شده ای به معرض نمایش گذاشته، و هوش کلامی ، و مهارتهای خواندن و هجی در موقعیت مرکزی شبکه رشد قرار دارند. برعکس، کودکان مبتلا به صرع شبکه کمتر سازماندهی شده ای با جداسازی مبهم بین ماژول ها و جداسازی نسبی معیارهای توجه و کارکردهای اجرایی نشان دادند.

نتیجه گیری: یافته های بدست آمده نشان می دهد که بیماری صرع با شروع درکودکی، حتی در دوره اولیه اش، با اختلال گسترده در سازماندهی رشد عصبی شناختی ارتباط دارد. شیوه بکاررفته در این مطالعه برای سنجش اثربخشی مداخلات آتی با هدف کاهش پیامدهای شناختی صرع مفید واقع می شود.