عنوان فارسی مقاله:

روش مدل های تصمیم گیری چند معیاره دمپستر فازی جدید و کاربرد آن در انتخاب تامین کننده


عنوان انگلیسی مقاله:

A new fuzzy dempster MCDM method and its application in supplier selection


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی روش مدل های تصمیم گیری چند معیاره دمپستر فازی جدید و کاربرد آن در انتخاب تامین کننده و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

انتخاب تامین کننده یک مشکل تصمیم گیری چند معیاره تحت محیط نامشخص است. از این رو، بررسی مشکل در نظریه مجموعه های فازی (FST) و تئوری دمپستر شافر از شواهد (DST) معقول است. در این مقاله، یک روش MCDM جدید، با استفاده از FST و DST، بر اساس ایده اصلی این روش برای ترجیح اولویت توسط شباهت به یک راه حل ایده آل (TOPSIS)، برای مقابله با مشکل انتخاب تامین کننده توسعه داده شده است. واگذاری های احتمال پایه (BPA) را می توان بوسیله فاصله تا راه حل ایده آل و فاصله تا راه حل ایده آل منفی تعیین کرد.

قانون ترکیبی دمپستر برای ترکیب تمام داده های معیار برای دریافت نمرات نهایی گزینه در سیستم استفاده می شود. نتایج تصمیم نهایی را می توان از طریق تبدیل احتمال pignistic به تصویر کشید. در روش سنتی TOPSIS فازی، عملکرد کمی از معیار، مانند اعداد قطعی، باید به اعداد فازی تبدیل شوند. روش ارائه شده با توجه به همین دلیل که BPA را می توان بدون مرحله تبدیل در روش سنتی TOPSIS فازی تعیین کرد انعطاف پذیر تر است. عملکرد معیار می تواند به عنوان اعداد قطعی و یا عدد فازی با توجه به وضعیت واقعی در روش پیشنهادی ما نشان داده شود. مثال عددی در مورد انتخاب تامین کننده برای نشان دادن بهره وری از روش ارائه شده استفاده شده است.