عنوان فارسی مقاله:


مطالعه رابطه بین هوش هیجانی و خستگی شدید کارکنان (مطالعه موردی کارکنان دانشگاه دولتی قم)


عنوان انگلیسی مقاله:

The Study Of The Relation Between Emotional Intelligence And Burnout Of Staff (Case Study Of Staff At State Universities In Ghom)


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مطالعه رابطه بین هوش هیجانی و خستگی شدید کارکنان (مطالعه موردی کارکنان دانشگاه دولتی قم) و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف از این مطالعه بررسی رابطه هوش هیجانی و خستگی شدید است. روش این پژوهش توصیفی است و شاخه ای از همبستگی، جامعه آماری پژوهش 438 نفر از پرسنل رسمی دانشگاه دولتی قم (به جز اعضای دانشکده) است، نمونه آماری با توجه به روش مناسب به تصادف و با حجم نمونه 84 انتخاب شد که به دو پرسشنامه استاندارد مایر و سالوی هوش هیجانی و انباشت خستگی شدید Maslesh پاسخ دادند. در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل داده ها و تعیین نوع رابطه بین متغیرهای مورد مطالعه از نرم افزار SPSS و آزمون میانگین جامعه آماری، ضریب همبستگی اسپیرمن و آزمون فریدمن استفاده شد.

نتایج تحقیق نشان می دهد که در جامعه آماری این مطالعه، رابطه معنی دار منفی بین خودکنترلی و مهارت های اجتماعی و کاهش احساس موفقیت وجود دارد، که با توجه به تئوری و مرور ادبیات ما چنین نتایجی را پیش بینی می کردیم ولی تضادی با آنچه که پیش بینی می شد تحلیل داده ها نشان دهد که در جامعه آماری رابطه مثبتی بین خودکنترلی، همدردی، مهارت های اجتماعی و خستگی عاطفی و خلا ویژگی های فردی وجود دارد.

همچنین یافته ها نشان می دهند که در جامعه آماری، هوش هیجانی و خستگی در حالت بدی هستند، نیز همه مولفه های هوش احساسی بجز خودکنترلی که در حالت میانگین قرار دارد، حالت بدی دارد. از مولفه های خستگی شدید، خستگی عاطفی و کاهش احساس موفقیت شرایط بدی داشتند و خلا ویژگی های فدی شرایط خوبی داشت.