عنوان فارسی مقاله:

هوش سیال و ظرفیت حافظه کاری: آیا زمانی برای کار بر روی مسائل هوشی مرتبط با تشریح روابط وسیع آنها است؟

عنوان انگلیسی مقاله:

Fluid intelligence and working memory capacity: Is the time for working on intelligence problems relevant for explaining their large relationship? 



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی هوش سیال و ظرفیت حافظه کاری: آیا زمانی برای کار بر روی مسائل هوشی مرتبط با تشریح روابط وسیع آنها است؟ و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
در گزارشات اخیر نشان داده شده است که رابطه، در سطح متغیر پنهان، بین قابلیت سیال و ظرفیت حافظه کاری تحت تاثیر زمان مجاز برای تکمیل مسائلی است که به موارد قبلی نیاز دارد (چودرسکی، 2013) : زمان بیشتر، رابطه کمتر. استدلال اصلی در این است که مدیریت نابهنگام از مسائل قابلیت سیال محدودیت های ظرفیت حافظه کاری را جبرانسازی می کند. گزارش فعلی گروهی متشکل از 302 شرکت کننده را آنالیز می کند که یک مجموعه از سه آزمون سیال و شش عملکرد حافظه کاری را تکمیل می کنند. آنالیزهای متغیر پنهان همبستگی های سازگار (میانگین وزنی r = .86) مابین قابلیت سیال و ظرفیت حافظه کاری را صرف نظر از دفعات مدیریت نشان می دهد. علاوه بر این، کمترین تفاوت در قابلیت سیال بین افراد با ظرفیت حافظه کاری بالا و پائین در شرایط پرشتاب مشاهده می شود. تفاوت آنها زمانی بیشتر می شود که زمان افزایش یافته مجاز به کامل کردن مسائل سیال باشد. بنابراین، رابطه بین قابلیت سیال و ظرفیت حافظه کاری در مکانیزم-های بسیار معمول غیر مرتبط با محدودیت های زمانی، مورد تجدید نظر قرار می گیرد. در اینجا، نشان می دهیم که قابلیت اطمینان توسط این اطلاعات مرتبط در کوتاه مدت برای پردازش خطی موفقیت آمیز، به نظر می رسد که کاندید احتمالی باشد.