عنوان فارسی مقاله:

مدلی برای مسیر فاکتور بافتی به ترومبین

عنوان انگلیسی مقاله:

A Model for the Tissue Factor Pathway to Thrombin


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مدلی برای مسیر فاکتور بافتی به ترومبین و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
یک شبیه سازی ریاضی درباره مسیر فاکتور بافتی به منظور تشکیل ترومبین با کمک ترکیبی از ثابت های سرعت تجربی، تخمینی، و استنباطی برای واکنش های درگیر در فعالسازی فاکتورهای IX، X، V، و VIII، در شکل گیری ترومبین، و هم چنین ثابت های سرعت برای همگذاری کمپلکس های آنزیم انعقادی که فاکتور VIIIa – فاکتور IXa (تنـاز داخلی ) و فاکتور Va-Xa (پروترومبینــــاز) گرد آمده در غشاء فسفولیپیدی را در بر می گیرد، پایه ریزی گشته است. معادلات دیفرانسیل توصیف کننده سرنوشت هر یک از گونه های موجود در واکنش توسعه داده شدند و با استفاده از یک روند تعاملی مبتنی بر شیوه موسوم به رانگ – کوتا حل و فصل گردیدند.
افزون بر ملاحظات نظری مربوط به واکنش های مسیر فاکتور بافتی، یک محدودیت فیزیکی مرتبط با ثبات کمپلکس فاکتور VIIIa – فاکتور IXa در این مدل بر مبنای مشاهدات تجربی مرتبط با ثبات این کمپلکس گنجانده شده است. سیستم این مدل بررسی واقع بینانه ای را از سرنوشت هر یک از پروتئین های موجود در واکنش انعقادی از طریق گستره ای از غلظت های آغازگرها (فاکتور VIIa - فاکتور بافتی) در محدوده pM 5 الی nM 5 فراهم می نماید.
این مدل نسبت به تغییرات انجام پذیرفته در غلظت فاکتور VIII، فاکتور V، و گونه های فعال مربوط به آن ها، فاکتور VIIIa و فاکتور Va پاسخگو بوده، و به طور کلی تقریب منطقی را درباره داده های تجربی ارائه می نماید. این مدل کامپیوتری امکان ارزیابی واکنش را در طیف گسترده ای از شرایط فراهم ساخته و ابزار کارآمدی را برای توسعه و مدیریت مطالعات مربوط به واکنش فراهم می نماید.