عنوان فارسی مقاله:

مدل سازی ریاضی شکل گیری لخته خون در انسان

عنوان انگلیسی مقاله:

Mathematical Modeling of Human Blood Clotting Formation


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی مدل سازی ریاضی شکل گیری لخته خون در انسان و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه
چکیده
در طی دو دهه گذشته، مدلسازی ریاضی به یک ابزار محبوب برای مطالعه انعقاد خون تبدیل شده است. این مقاله به توصیف مسیر انعقادی و ارائه یک مدل ریاضی برای ایجاد لختــــه خون در عروق انسان می پردازد. پارامترهای مد نظر این مطالعه شامل مواد انعقادی و ضد انعقادها می گردد که فعالیت آن ها ممکن است در اثر آنزیم های مختلف فعال کننده افزایش یابد. فرآیند لخته شدن خون انسان مشتمل بر تعامل پیچیده ای بین این پارامترها و تداوم زمان و فرآیندهای وضعیتی می باشد.
در این اثر، ما مدلسازی این فرآیندهای بشدت به هم وابسته را با مجموعه ای از معادلات غیر خطی مربوط به سرعت شیمیایی پیشنهاد نموده ایم. ما این فرآیند را به عنوان یک سیستم پویا مدلسازی نمودیم، چرا که واکنش های شیمیایی لخته خون مشابه سینتیک میکائلیس - منتن می باشد. نتایج شبیه سازی آشکار ساخت که در ازای غلظت صفر فعال کننده های خاص، لخته خون نمی تواند شکل گیرد و در ازای غلظت مثبت این فعال کننده ها، لخته تشکیل خواهد شد. در مدل تحلیلی ما برخی از داروهای ضد انعقادی خاص مورد مطالعه قرار گرفته و نقش آن ها در فرآیند لخته شدن مورد ارزیابی قرار گرفت. افزون بر این نتایج شبیه سازی در غلظت های کم APC، پروتئین فعال C، که به عنوان یک داروی ضد انعقادی عمل می کند، شکل گیری لخته خونی رخ می دهد.