نوان فارسی مقاله:  تشخیص و شناسایی آلاینده شیمیایی با استفاده از روش تصویر برداری فراطیفی LWIR غیر فعال


عنوان انگلیسی مقاله:

 Chemical Pollutant Detection And Identification By Passive Lwir Hyperspectral Imaging


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی  تشخیص و شناسایی آلاینده شیمیایی با استفاده از روش تصویر برداری فراطیفی LWIR غیر فعال و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

خلاصه

انتشار کنترل نشده (ازادانه) الاینده های شیمایی تهدیدی مهم و جدی برای سلامت و امنیت عمومی محسوب می شود. تشخیص(اشکار سازی)، شناسایی و ردیابی محل ازاد سازی این الاینده ها چالش بسیار مهمی برای سلامتی و امنیت برای اولین مجامع پاسخگو محسوب می شود. یکی از روش های امید بخش بر مبنای تصویر برداری غیر فعال (پسیو)تشخیص و شناسایی بخار های شیمیایی قرار دارد. در بررسی این روش موسسه تحقیقات دفاعی و توسعه کانادا (DRDC) حسگر های تصویر برداری فراطیفی (HIS) مادون قرمز موج بلند (LWIR) غیر فعال را برای تشخیص مورد ازمایش قرار داده است. کار اولیه در جهت ادرس یابی اشکارسازی و شناسایی standoff مواد شیمیایی سمی صنعتی (TICs) و اجزا تشکیل دهنده ان ها صورت گرفته است. برای این منظور حسگر هایی مانند تداخل کننده شبه جوی (اتمسفری) فشرده بهبود یافته (iCATSI) توسعه داده شده است.

این مقاله توسعه و پیشرفت حسگر ها را بررسی می کند و نتایج حاصل از اشکار سازی و شناسایی standoff الاینده های شیمیایی را ارائه می دهد. حسگر standoff بر مبنای فناوری رادیومتری مادون قرمز تبدیل فوریه تفاضلی (FTIR) قرار دارد و قابلیت اشکار سازی، تحلیل طیفی و شناسایی الاینده های بسیار کوچک را در فواصل چند کیلومتری دارد. نتایج حاصل از یک مجموعه ازمایش های میدانی در شرایط معمولی متعددی نمایش داده می شود. این نتایج به منظور تعیین پتانسیل این روش در جهت شناسایی الاینده ها و عناصر ان ها مورد استفاده قرار می گیرد.