عنوان فارسی مقاله:  ISRM روش پیشنهادی برای تعیین سختی چکش اشمیت: نسخه اصلاح شده


عنوان انگلیسی مقاله: ISRM Suggested method for determination of the Schmidt hammer rebound hardness: Revisedversion


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی ISRM روش پیشنهادی برای تعیین سختی چکش اشمیت: نسخه اصلاح شده و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

1- مقدمه

با توجه به خصوصیاتی همانند قابلیت حمل آسان، ساده و مقرون به صرفه بودن، چکش اسمیت (SH) یک دستگاه ایده آل است که به دلیل افزایش محبوبیت و گسترش برنامه های کاربردی اش مورد استفاده قرار می گیرد. SH مقدار سختی (R) را نشان می دهد که شاید شاخصی کاربردی در عملکرد مکانیک سنگ برای برآورد قدرت کمپرسور تک محوری (UCS) و مدول الاستیسیته (E) از سنگ سالم چه در شرایط آزمایشگاهی و چه در شرایط صحرایی باشد.SH نیز به طور گسترده ای برای برآورد UCS از ناپیوستگی دیواره ها و ارزیابی قابلیت استخراج، خاکبرداری و حفاری سنگ ها با استفاده از مفاهیم مکانیکی به کار گرفته می شود (برش، پرداخت، فرز، فرایندهای خرد کردن و تکه تکه شدن در معادن، حفاری و تونل زنی).

در طول سه دهه اخیر ISRM روشی برای انجام آزمون SHپیشنهاد کرده است (1) و محققین به دنبال ایجاد رابطه ای بین مقادیر منعکس شده SH (R) و UCS و E برای انواع مختلف سنگ بودند. اخیرا بررسی انتقادی از مسائل اساسی توسط آیدین و باسو (2) انجام پذیرفته که تاثیر نوع چکش، جهت ضربه چکش، نمونه های مورد نیاز، هوازدگی، مقدار رطوبت و آزمایش، روش جمع آوری اطلاعات و کاهش آن ها و تجزیه و تحلیل اطلاعات را مورد بررسی قرار دادند. آشنایی با بهره برداری از دستگاه و مکانیسم آن و حالت دندانه دار ضربه چکش در پرداختن به این مسائل حیاتی هستند، تعیین چگونگی کاهش پراکندگی داده ها را می توان با حل و فصل بر اساس یک سند قابل قبولی که از پراکندگی داده ها انتظار می رود بررسی کرد.

با توجه به این نکات، اهداف این روش پیشنهادی بازنگری شده، روشن کردن و بهبود بخشیدن به روش معمول آزمایش SH و شناسایی مناطقی که به تحقیقات بیشتری نیازمند هستند، به ویژه بررسی سطح انرژی و قطر پیستون و انحنای گروه های سنگی مشابه با خصوصیات ریزساختاری متفاوت، می باشد.