عنوان فارسی مقاله:

رمزگذاری داده های مبتنی بر مکان برای شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از کلیدهای پویا

عنوان انگلیسی مقاله:

Location-based data encryption for wireless sensor network using dynamic keys



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی رمزگذاری داده های مبتنی بر مکان برای شبکه های حسگر بی سیم با استفاده از کلیدهای پویا و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






چکیده

انتقال داده های امن برای شبکه های حسگر بی سیم (WSN) همیشه موضوع مهمی محسوب می شود. روش رمزگذاری تصدیق شده سنتی اجازه می دهد تا یک گره حسگر به تولید یک متن رمزی بپردازد که فقط می تواند توسط یک گردآورنده معین داده ها رمزگشایی و تصدیق شود. خصوصیت تغییرپذیر بیشتر گردآورنده را قادر می سازد تا امضای متداول خود را برای تأیید عمومی اعلام نماید.

برای تقلیل آسیب آشکارسازی کلید، سیستم های کلید پویا به صورت خاص برای پیاده سازی در محیط های استقرار با مقیاس بزرگ مانند شبکه های گیرنده بی سیم (WSNs) مناسب هستند. با ترکیب مفهوم مکان و شایستگی های کلیدهای پویا، ما یک طرح رمزگذاری داده ها مبتنی بر مکان را برای شبکه های گیرنده بی سیم (WSNs) ارائه نمودیم.

با توجه به بهترین دانسته های ما، این طرح اولین ساختار محکم با توجه به خواص مکان و کلیدهای پویا در شبکه های گیرنده بی سیم محسوب می شود. هم چنین این طرح پیشنهادی نه تنها فارغ از تبدیل است بلکه مدت زمان نامحدود و به روز رسانی کلیدها دسترسی تصادفی را . فراهم می نماید. علاوه بر این، ما از برخی از مدل های کاهش برای اثبات امنیت پروتکل خود استفاده نمودیم.