عنوان فارسی مقاله:

خصوصیات عصاره ذرت خوشه اى شیرین و عملکرد آن در تخمیر اتانول


عنوان انگلیسی مقاله:

Features of sweet sorghum juice and their performance in ethanol fermentation


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی خصوصیات عصاره ذرت خوشه اى شیرین و عملکرد آن در تخمیر اتانول و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی ترجمه مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیده

به دلیل افزایش نیاز و تولید سوخت اتانول به سطح بی سابقه ، مواد خام مورد نیاز برای تولید اتانول متنوع تر می شود . ذرت خوشه ای شیرین یک ماده خام ایده ال برای تولید سوخت اتانول در جنوب خاوری و خاورمیانه می باشد . عصاره ذرت خوشه ای شیرین معمولا حاوی تقریبا 16 تا% 18 قند تخمیرپذیر است که می توان ان را مستقیما با استفاده از مخمر به اتانول تخمیر کرد . چالشهای فنی استفاده از ذرت خوشه ای شیرین برای تولید سوختهای زیستی مدت کوتاه برداشت برای دستیابی به بیشتری مقدار قند و تجزیه سریع قند در طی مدت ذخیره سازی است . این پژوهش نشان داد که تا% 20 قند تخمیرپذیر می تواند در طی 3 روز در دمای اتاق به دلیل فعالیتهای باکتریهای الوده کننده از بین برود که به افزایش شدید تعداد باکتریها و کاهش مقادیر pH منجر می شود . تغییرات چشمگیری در مقدار pH ، محتوی قند و برشهای عمودی قند که در یخچال ذخیره سازی شده اند ، مشاهده نشد . بازده های تخمیرسازی عصاره های تازه ، عصاره های اتوکلاوی و عصاره های غلیظ حاوی %20 قند در فرایند ناپیوسته ازمایشگاهی تکان دادن بالن بیش از 93% بوده است .

تخمیرسازی عصاره های غلیظ حاوی 25 تا% 30 قند تکمیل نشد . مقدار قابل توجهی از قند تخمیرپذیر در ابجوهای تولید شده این عصاره های غلیظ باقی ماند . مقادیر گلیسرول موجود در ابجوهای تولید شده از عصاره های غلیظ بیشتر از مقادیر گلیسرول موجود در ابجوهای تولید شده از عصاره های معمولی بوده است . نتایج به شناسایی مهمترین عاملهای تاثیرگذار در کیفیت عصاره ذرت خوشه ای شیرین در شرایط گوناگون فراوری و ذخیره سازی ، کمک کرد که امکان طرح ریزی راه حلهای موثری برای فراوری عصاره ، نگه داری قند تخمیر پذیر و حفظ خصوصیات فراوری عصاره درحین فراوری ، حمل و نقل وذخیره سازی به وجود اورد .