عنوان فارسی مقاله:

مرور کلی بر مدیریت زنجیره تامین در خدمات بهداشت و سلامت

عنوان انگلیسی مقاله:

Supply chain management in health services: an overview




نمونه متن ترجمه
چکیده
هدف – در این مقاله بر این پرسش تمرکز می شود که با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه مدیریت زنجیره تامین صورت گرفته است، آیا شباهت هایی بین بخش صنعتی و خدمات بهداشتی و درمانی وجود دارد یا خیر؟ با تجزیه و تحلیل مطالعات موجود، حالت های مختلف یکپارچه سازی زنجیره تامین مطرح می شوند. در انجام این کار، درسهایی که از مطالعات موجود در این موضوع خاص آموخته شده اند خلاصه می شوند که در منظر تحقیقات آینده ضروری هستند.
رویکرد/ روش/ طراحی- در این مقاله از یک رویکرد اکتشافی و کیفی براساس تجزیه و تحلیل مطالعات موجود در زمینه مدیریت زنجیره تامین در خدمات بهداشتی استفاده می شود. علاوه براین، از مواد مطالعات موردی موجود در این موضوع خاص برای ارزیابی مجموعه ای از اطلاعات در خصوص مدیریت زنجیره تامین در خدمات بهداشتی استفاده می شود.
یافته ها- با طبقه بندی تحقیقات موجود، پنج حوزه اصلی تحقیقات با توجه به مدیریت زنجیره تامین در زمینه مراقبت های بهداشتی تعیین می شود. علاوه براین، نتیجه گیری می شود که در کنار مطالعات با تمرکز تک رشته¬ای، تمرکز میان رشته¬ای بر مسائل مدیریت زنجیره تامین در خدمات بهداشتی ضروری به نظر می رسد.
ابتکار/ ارزش- این مقاله در مطالعات مدیریت زنجیره تامین و مطالعات موجود در زمینه مدیریت مراقبت بهداشتی با شناسایی برخی از زمینه های مهم تحقیقاتی که مربوط به هر دو زمینه هستند، نقش دارد. این مقاله هم به دانشگاهیان و هم به مدیران کمک می کند تا درک بهتری از پیچیدگی مدیریت زنجیره تامین در خدمات سلامت داشته باشند.