عنوان فارسی مقاله:

آنالیز اکسرژی و تخصیص سوخت اکسرژی در یک نیروگاه سیکل ترکیبی مستقیم HTGR

عنوان انگلیسی مقاله:

EXERGY ANALYSIS AND FUEL EXERGY ALLOCATION IN A HTGR DIRECT COMBINED CYCLE


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی آنالیز اکسرژی و تخصیص سوخت اکسرژی در یک نیروگاه سیکل ترکیبی مستقیم HTGR و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 






نمونه متن ترجمه

چکیده

در این مقاله، اکسرژی و آنالیز ترمودینامیکی؛ برای راکتورهای گاز سرد ِ دما بالا (HTGR) در نیروگاه سیکل ترکیبی مستقیم انجام شده است. روش ترمودینامیکی استفاده شده؛ مدل H&S میباشد، که بر اساس جداسازی اکسرژی فیزیکی، به بخشهای انتالپی و انتروپیِ آن میباشد. این روش، جداسازی مولفه های جدایی پذیر در ساختار مولد (تولیدی) ، مانند کندانسورها را میسر میسازد. هدف ، محاسبه بازگشت ناپذیریهای هر زیر سامانه و هزینه اکسرژیک واحد برای هر جریان داخلی و جریان محصول در سیستم میباشد.

نتایج نشان میدهند که مدل H&S نتایج سازگاری را به دست میدهد، زیرا هزینه های اکسرژیک واحد برای جریانهای داخلی، بزرگتر از واحد است و نسبت سوخت- محصول برای هر واحد تولیدی ، کمتر از واحد میباشد.

نشان داده شده است که مدل H&S میتواند علاوه بر تخصیص سوختهای خارجی واحد، یعنی، سوخت هسته ای و سوخت فسیلی، به منظور تعیین کمیت نمودن بازگشت ناپذیریهای داخلی و خارجی، و نیز آنالیز اکسرژی مرسوم، مورد استفاده قرار گیرد. زیرا تفاوتها میان سوختهای تعریف شده و محصولات برای هر واحد و یا زیر سامانه در ساختار مولد ، معادل با مجموع از بین رفتن (اتلاف) اکسرژی و اتلاف انرژی برای هر واحد از ساختار فیزیکی میباشد که با انجام موازنه انرژی به دست می آید.