عنوان فارسی مقاله:

بررسی ارتباطات و وابستگی داخلی و مشارکت مسئولیت اجتماعی شرکت و اداره شرکت


عنوان انگلیسی مقاله:

Corporate Governance and Corporate Social Responsibility Synergies and Interrelationships


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی بررسی ارتباطات و وابستگی داخلی و مشارکت مسئولیت اجتماعی شرکت و اداره شرکت و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی



نمونه متن ترجمه

چکیدۀ مطالب

نوع نوشته= تجربی/ موضوعات و سوالات پژوهشی= این مقاله به بررسی یافتنی ارتباط درونی بین ادارۀ شرکت (CG) و مسئولیت اجتماعی شرکت (CSR)می‌پردازد. نخست، بصورت تئوریک، با بررسی موضوع و نیز بوسیله ارزیابی پیش نیاز است دربارۀ این موضوع و سپس بطور تجربی از طریق پژوهش مفهوم و تفسیر این ارتباط در نمونه شرکت‌هایی که در کشور لبنان سوال هستند پرداخته سپس به بررسی ارتباطات سطحی بین CG و CSR و نیز به بررسی دیدگاه‌های جدید از نظر یک کشور در حال توسعه می‌پردازیم.

یافته‌ها و نتایج پژوهش :

یک روش پژوهش کیفی و تفسیری انجام گرفت که مربوط به مصاحبه‌های انجام شده با مدیران سطح بالای تعداد 8 شرکت فعال در کشور لبنان بوده و نتایج نشان می‌دهند که اکثریت این مدیران CG را به عنوان یک اهرم ضروری برای CSR پایدار می‌دانند. این نتایج بسیار مهم و جالب می‌باشند و نشان می‌دهند که اشتغالات فکری جدید دربارۀ CG در کشورهای در حال رشد بوسیله بعضی از علاقه و توجه به CSR متعادل می‌شود که همراه با افزایش رو به رشد ارتباطات داخلی آنها همراه است.

موارد تئوریک:

این پژوهش 2 قسمت دارد. نخست نشان می‌دهد که یک ارتباط 2 طرفۀ بارز و مشخص و تداخل زیاد بین CG و CSR وجود دارد. با اینکه مطالعات قبلی به بررسی CG و CSR وجود دارد. با اینکه مطالعات قبلی به بررسی CG و CSR به صورت مستقل پرداخته اند ولی این مقاله این دو موضوع را مشترکاً به صورت سیستمیک یا مرحله ای انجام می‌دهد. در مرحله بعد به بررسی تعدادی از پیشنهادات تئوریک می‌پردازد که می‌توانند به عنوان پایه ای برای پژوهش آینده دربارۀ این موضوع مخصوصاً در کشورهای در حال توسعه قلمداد گردند با توجه به اینکه داده‌ها و پیشنهادات تئوریک هر دو گرفته شده از نمونه‌های کشورهای در حال توسعه بوده و بررسی شده اند.

موارد عملی :

این بررسی مدیران را از تداخل فزاینده احتمالی بین CG و GSR و نیاز برای افزایش کوشش‌های سیستمیک مؤثر در هر دو مورد باخبر می‌کند. CG و CSR موارد مشترک زیادتری از چیزی دارند که قبلاً فکر می‌شد و این مورد باید بوسیله کارورزان بررسی گردد. این پژوهش همچنین سیاستمداران در کشورهای در حال رشد را دربارۀ نیاز برای افزایش ظرفیت و توانایی سیستم‌های فضایی و قانونی در موضوع CG و نیز دربارۀ افزایش فشارهای بنیادی و پایه ای برای بالا بردن پذیرش CSR آگاه می‌سازد.