عنوان فارسی مقاله: بررسی الگوریتم های دسته بندی رابط های مغز و رایانه بر مبنای الکتروانسفالوگرافی
عنوان انگلیسی مقاله:

A Review of Classification Algorithms for EEG-based Brain-Computer Interfaces



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی بررسی الگوریتم های دسته بندی رابط های مغز و رایانه بر مبنای الکتروانسفالوگرافی و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

1.مقدمه

رابط مغز و رایانه با علامت اختصاری BCI نوعی سیستم ارتباطی است که به فعالیت عضلانی جانبی نیاز ندارد [1]. به واقع، سیستم‌های رابط مغز و رایانه این امکان را برای شخص فراهم می‌کند تا فرمان‌ها را تنها به وسیله فعالیت مغزی به یک دستگاه الکترونیکی ارسال کند [2]. این‌گونه رابط‌ها را می‌توان تنها شیوه ارتباطی برای افراد مبتلا به ناتوانایی‌های حرکتی مختلف در نظر گرفت.

کاربر جهت کنترل رابط مغز و رایانه باید الگوهای مختلفی از فعالیت‌های مغزی ایجاد کند که سیستم بتواند آن‌ها را شناسایی و به فرمان تبدیل کند. در اکثر رابط‌های مغز و رایانه فعلی، عمل شناسایی به یک الگوریتم دسته‌بندی متکی می‌باشد [4]، یعنی، الگوریتمی که تخمین خودکار دسته داده‌ها را به شکل یک بردار ویژگی هدف قرار می‌دهد [5]. به علت رشد سریع گرایش به سمت رابط مغز و رایانه مبتنی بر الکتروانسفالوگرافی، حجم قابل ملاحظه‌ای از نتایج منتشر شده به بررسی و ارزیابی الگوریتم‌های دسته‌بندی پرداخته شده است. تاکنون، نقد و بررسی‌های بسیار جالبی در زمینه رابط مغز و رایانه منتشر شده است [1] [6] ولی هیچ‌یک از آن‌ها به طور ویژه به بررسی الگوریتم‌های دسته‌بندی بکار رفته برای رابط مغز و رایانه ، ویژگی‌ها و ارزیابی آن اختصاص نیافته است.