عنوان فارسی مقاله:

دوره بالینی اختلال روانی ناشی از مصرف شیشه در یک دوره درمانی سه ماهه


عنوان انگلیسی مقاله:

Clinical Course of Methamphetamine-Induced Psychotic Disorder in a 3-Month Follow-Up


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی دوره بالینی اختلال روانی ناشی از مصرف شیشه در یک دوره درمانی سه ماهه و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 





جستجوی مقالات بر اساس کلمات کلیدی




نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف: ارزیابی دوره بالینی بیماران مبتلا به اختلال روانی ناشی از مصرف شیشه (مت آمفتامین) و ارزیابی پیش بین های احتمالی موجود در دوره بالینی در یک دوره درمانی سه ماهه.

روش: این پژوهش از 50 بیمار مبتلا به MIPD (7زن و 43 مرد) تشکیل شده است و از سپتامبر 2014 تا اکتبر 2015 به طول انجامید. بیماران در یک دوره سه ماهه در بیمارستان ارزیابی شدند. بر اساس مصاحبه بالینی اختلالات DSM-IV بیماری این بیماران تشخیص داده شد. علائم مثبت، منفی، شیدایی و افسردگی اصلی ترین مقیاس هایی بودند به ترتیب با استفاده از مقیاس¬ ارزیابی مثبت، مقیاس ارزیابی منفی، مقیاس ارزیابی شیدایی در جوانان و مقیاس ارزیابی افسردگی همیلتون اندازه گیری شدند. از آزمون تی و تحلیل رگرسیون برای تحلیل داده ها استفاده شد.

نتایج: در طول این دوره چهل و شش بیمار (92%) دوباره ارزیابی شدند. بیش از نیمی از بیمارانی که دوباره شیشه مصرف کردند، درمان نشدند و از نظر عملکردی آسیب دیدند. علائم مثبت، منفی و شیدایی (دیوانگی)، به جز افسردگی، در بیمارانی که از مصرف خودداری می کردند، افزایش یافت (به ترتیب: 001/0>P، 001/0=P، 001/0>P، 395/0=P). بهترین پیش بین علائم منفی و افسردگی در این دوره امتیازات بیماران نسبت به خط مبنا بود، اما علائم مثبت و شیدایی با مصرف دوباره شیشه توسط بیماران در طول دوره پیش بینی شد.