عنوان فارسی مقاله: اثرات سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری بر روی نتایج فرزندان
عنوان انگلیسی مقاله:

The effects of maternal smoking during pregnancy on offspring outcomes



برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی اثرات سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری بر روی نتایج فرزندان و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







نمونه متن ترجمه

چکیده

هدف. ارزیابی ارتباط احتمالی بین سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری و نتایج فرزندان شامل: وزن زمان تولد، تولد زودرس، درمان ناتوانی آموزشی ، موفقیت تحصیلی پایین، سیگار کشیدن منظم، اختلال کم توجهی - بیش فعالی و مشکلات رفتاری در حین کنترل رفتارهای مشابه در والدین.

روش ها. با استفاده از مصاحبه های تلفنی، داده های سال های 2001 و 2004 میلادی، به عنوان بخشی از دو پروژه فرزندان دوقلوی ایالات متحده آمریکا جمع آوری شدند. همسر و فرزندان پدرانی که دوقلو بوده و در فهرست دوره ویتنام (Vietnam Era Twin Registry) حضور داشتند، مورد مصاحبه قرار گرفتند - اطلاعات مربوط به 1342 حاملگی منحصر به فرد در مادران با سابقه مصرف منظم سیگار برای این تجزیه و تحلیل ها به کار گرفته شدند. ارتباط بین سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری و وزن زمان تولد، تولد زودرس، درمان ناتوانی آموزشی، موفقیت تحصیلی پایین، سیگار کشیدن منظم، اختلال کم توجهی - بیش فعالی و اختلال رفتاری در حین کنترل رفتارهای مشابه در والدین، با استفاده از رگرسیون مورد بررسی قرار گرفتند.

نتایج. سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری با کاهش وزن زمان تولد، موفقیت تحصیلی پایین، سیگار کشیدن منظم و اختلال کم توجهی - بیش فعالی ارتباط دارد. با این حال، ارتباط بین سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری و اختلال کم توجهی - بیش فعالی فرزندان بر اساس اختلال کم توجهی - بیش فعالی مادر توضیح داده می شود. هم چنین سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری نیز با تسریع در سن آغاز سیگار کشیدن و مرحله آغاز سیگار کشیدن منظم فرزندان ارتباط دارد.

نتیجه گیری ها. سیگار کشیدن مادران در دوران بارداری ممکن است از طریق مکانیسم هایی که مستقل از خطرات ژنتیکی منسوب به بیماری های همایندی هستند، بر نتایج خاصی از فرزندان تاثیر بگذارند. ارائه کمک به مادران در رابطه با اقدامات مبنی بر ترک سیگار آن ها، احتمالاً فواید بهداشتی گسترده ای را هم برای مادر و هم فرزندان در پی خواهد داشت.