عنوان فارسی مقاله:

انتشار ابتکار نسل‌های متوالی با دینامیک سیستم – مطالعه تجربی شرکت Nike Golf

عنوان انگلیسی مقاله:

An innovation diffusion of successive generations by system dynamics — An empirical study of Nike Golf Company


برای دانلود رایگان مقاله انگلیسی انتشار ابتکار نسل‌های متوالی با دینامیک سیستم – مطالعه تجربی شرکت Nike Golf و خرید ترجمه فارسی آن با فرمت ورد اینجا کلیک نمایید

 







8. نتیجه‌گیری
به منظور فراهم‌کردن پیش‌بینی‌های بهتر در طی چرخه حیات محصول با به خصوص آثار رقابت و تعویض بیننسل‌های متوالی، این مطالعه یک مدل انتشار ابتکار جدید مبتنی بر پویایی سیستم، برای محصولات چندنسله معرفی می‌کند، که پتانسیل بازار پویا را با نوسان ناشی از روابط رقابتی بین نسل‌ها و محصولات در نظر می‌گیرد. علاوه بر این، این مطالعه نحوه افزودن قیمت محصول به عنوان یک متغیر توضیحی (مستقل) در این مدل پویا را بررسی می‌کند. در کنار این‌ها، یک مرور کلی می‌تواند انجام شودتا مزایای انتشار ابتکار پذیرش محصول جدید حاصل شود. 
برای جمع‌بندی، این مدل پویای سیستم با بررسی ساختارهای و نیروهای راه‌اندازی فرایندهای انتشار ابتکار، قادر به پیش‌بینی صحیح پیک‌های دوره‌ای و رکودهای منتجه است. تشریح کلوب‌های گلف Nike، Nike SQ SUMO و Nike SQ SUMO 5000 ارائه شده است، که در آن‌ها چرخه حیات محصول تنها برای پوشش شدیدترین مورد مجزا اتفاق می‌افتد، رکود بزرگ در سال‌های 2008 و 2009، بررسی می‌شود. نتایج نشان می‌دهد که این مدل پویای سیستم با دریافت دلایل پویایی صنعت، پیش‌بینی‌های قابل اطمینان و دقیقی فراهم می‌کند.